وبلاگ شخصی علی مقدس زاده

  • ۰
  • ۰

اخیرا برای یک پروژه مجبور شدم اطلاعات نرم افزار قبلی مشتری رو که از پایگاه داده paradox استفاده می‌کرد رو استخراج کنم. برای این هدف زمان زیادی رو صرف جستجو کردم و چند تا نرم افزار پیدا کردم ولی به دلیل اینکه این نرم افزارها پولی بودن، فقط تعداد محدودی رکورد رو تبدیل می‌کردن به علاوه اینکه بعضی از این نرم افزارها ایراداتی هم داشتن، تا اینکه یک نرم افزار خوب برای لینوکس پیدا کردم. روال انجام کار رو در ادامه این پست میتونید مطالعه بفرمایید.

مرحله اول) دانلود نرم افزار pxtools
مسیر دانلود نسخه ۰.۰.۲۰ : http://jan.kneschke.de/assets/projects/pxtools/pxtools-0.0.20.tar.gz
سایت سازنده: http://jan.kneschke.de/projects/pxtools

مرحله دوم) نصب نرم افزار مطابق فایل INSTALL

مرحله سوم) در این مرحله میتونید خیلی راحت با استفاده از دستور‌های pxsqldump، pxxmldump و pxcsvdump نسبت به استخراج اطلاعات از بانک paradox اقدام کنید :)
به عنوان مثال: pxsqldump -d mysql -f table.db > table.sql

فقط یک نکته باقی میمونه و اون این هست که بعد از کانورت مشاهده می‌کنید که اطلاعات unicode درست نمایش داده نمیشن. برای اصلاح این مشکل، روش‌های مختلفی وجود داره؛ من برای رفع این مشکل از نرم افزار ascii2utf8 استفاده کردم.

برای انجام خودکار عملیات تبدیل هم یک اسکریپت آماده کردم که می‌تونید در ادامه دانلود کنید:
دانلود نرم افزار ascii2utf8:
دانلود اسکریپت:


فقط یک مشکل وجود داره و اون این هست که کاراکتر 'ل' پس از تبدیل به 'ک' تبدیل شده! اگر شما راه حلی برای رفع این مشکل سراغ دارید در بخش نظرات اعلام کنید تا همه بتونیم از این امکان استفاده کنیم.

  • ۹۳/۰۹/۰۶
  • علی مقدس زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی